Alati, kui keegi võtab kuskil sõna meediakanalite hääbumise ja uue meedia pealetungi teemal, meenub mulle tõdemus, et ükski meedium ei ole suutnud ühtegi teist kanalit veel välja suretada. Ei raadio ajalehti ega ajakirju, ei televisioon raadiot ega internet televisiooni.

Tõsi, trükimeedia lugejate ja tellijate hulk väheneb aasta-aastalt, ajakirju luuakse ja pannakse kinni. Fakt on aga see, tugeva sisuga kliendiajakirju tekib järjest juurde. See trend on levinud nii Eestis kui ka mujal maailmas. Kliendiajakirjad muutuvad järjest mahukamaks ja poplaarsemaks ning need suudavad oma sisult võistelda vabalt teiste kaubanduslevis olevate “sõltumatute” ajakirjadega.
Kliendiajakirjad ei ole “lihtsalt mingid toodete ja teenuste promopüssid”, vaid need pakuvad inimestele väärtuslikku sisu, aga ka mõnusat lugemiselamust.

 

Ajakirja eelised

Kusjuures, kliendiajakirjadel on võrreldes tavaajakirjadega mitu eelist: sageli on need (püsi)klientidele tasuta ning teevad trükiarvult kümne kui mitte paarikümne kordselt silmad ette. Näiteks Eesti ettevõtete kliendiajakirjade trükiarv jääb vahemikku 50 000-70 000 eksemplari, vahel ulatub see isegi 100 000.
Edukad ja mainekad ettevõtted, kel on oma ajakirjad, tõdevad, et ajakiri on hea võimalus oma ettevõtte väärtuste peegeldamiseks, imago tugevdamiseks ning see on üks osa asutuse kommunikatsioonistrateegiast.
Ajakiri on suurepärane võimalus inspireerimiseks ja praktilise info andmiseks. Näiteks ajakirja välja andvate kaubanduskeskuste või poekettide juhid teevad ajakirja tasuvust kindlaks näiteks külastatavuse, lugejate tagasiside aga ka selle põhjal, kui paljud kliendid tulevad poodi, ajakiri näpus, artiklites nähtud tooteid ostma.
Ajakirjal on veel üks suur ja tugev eelis – on välja selgitatud, et keskmisel veedab inimene ajakirja seltsis aega 25 minutit. See lebab kodus laual kuni järgmise tulekuni, vahel veelgi kauem. Ajakirja lapatakse pidevalt. See satub ikka ja jälle kätte – kodus, juuksuris, spaas, hambaarsti ooteruumis.
Kui pikalt püsivad digimaailmas uudised me silme ees? Kõigest sekundeid.

Veel üks ajakiri?

Võib-olla sul tekib küsimus, milleks kliendiajakiri, kui ennast võib reklaamida teistes väljaannetes, teles, raadios, sotsiaalmeedias? Paraku on nii, et nende väljaannete sisu suunavad ja kontrollivad suuresti teised, oma ajakirjas on võim aga täielikult sinu käes ning võid edastada väärt infot just sel moel sinu ettevõtte soovib.

Milline on üks hea kliendiajakiri?

  •  profilt tehtud,
  •  sisult praktiline ja kliendi kasu rõhutav,
  •  elamuslikku lugemist ja meelelahutust pakkuv,
  •  ettevõtte väärtusi peegeldav.