Mul käib kodus Eesti Ekspress. Sest see on äge ajaleht, tipptasemel ajakirjandus, mida ma naudin ja mida kahjuks-kahjuks jääb tänapäeval järjest vähemaks.
Ekspressiga on alati kaasas alati ports reklaami eesmärgiga tehtud lisasid. Olles rahuldanud oma esmase professionaalse huvi toodetud tekstide vastu, lendavad need vahel otsejoones rohelisse konteinerisse, kuid teinekord peatun neil põhjalikumalt.
Millal tabab lehte esimene, millal teine stsenaarium? Mida on vaja selleks, et ma sisulool ja turundusartiklil pikemalt peatuksin?
Esiteks, lugu peab lugejat kõnetama ja pakkuma talle huvi. Fakt on see, et kui mul autot pole, siis ükskõik, kui ägedad need uued müügile jõudnud rehvid ka poleks, ei hakka ma seda lugu nendest lamellidest ikkagi lugema.
Teiseks, lugu peab rääkima sellest (ja võimalikult kohe ja alguses!), kuidas mõni toode või teenus mind mõnes elulises situatsioonis aitab või mille poolest see mulle kasulik (loe: hädavajalik) on. (See on ikka uskumatu, kui omakasupüüdlikud meie, inimesed, ikka oleme!).
Ütleme näiteks, et mul sai näokreem otsa ja vaja oleks uut osta. Mille järgi ma valin nende tuhandete potsikute hulgast kaubamaja riiulilt? Brändi? Väga võimalik! Ent kui tahaks vahelduseks proovida midagi uut, sest äkki on midagi veel tõhusamat miimikakortsude vastu välja mõeldud? Kas mind huvitab valikut tehes tegelikult see, kuidas üks ilufirma tegi 30 aastat tööd, et tuua lõpuks turule tooted, mis sisaldavad peptiide? Võib-olla ehk siis, kui ma olen kirglik ilu(ajaloolasest)fanatt. Aga kui paljud meist seda on? Päriselt huvitab mind hoopis see, kuidas see kreem minu naha nooruslikuks, pehmeks ja säravaks teeb.
Kolmandaks, lugu peab olema nii haaravalt kirjutatud, et see lihtsalt imeb mu endasse. Ma äletan siiamaani, kuidas ma kord lugesin täiesti lummatult liinibussis loksudes Ekspressi esikaanele trükitud lugu uuest Porsche Cayenne’st. Ei, mul ei ole Porschet! Ei, ma ei ole autopede! Ma isegi ei olnud kunagi plaaninud Porschet osta! Aga see lugu oli lihtsalt nii ägedalt kirjutatud! Kusjuures, see juhtus rohkem kui aasta tagasi ja see on mul ikka veel meeles! Nii et võib-olla ma kunagi…
Niisiis, kokkuvõttes on selle jutu juhtmõte järgmine: kui Sinu ettevõtte kasutabki tipptehnoloogiat, turu moodsaimad lahendusi ja diagnostikavõimalusi, siis rõhuta seda julgelt, kuid ära unusta selle juures ütlemata PÕHILIST – mida sinu klient kõigest sellest KASU SAAB.